آیا از آخرین تغییرات آزمون زبان انگلیسی تافل در سال ۲۰۱۹ اطلاع دارید؟
نوشته شده توسط : admin

آموزش آنلاین زبان انگلیسی

اگر شما هم متقاضی شرکت در آزمون زبان انگلیسی تافل هستید، لازم است بدانید که آزمون تافل اخیراً دچار تغییراتی در بخش‌های مختلف خود شده‌است. اگر می‌خواهید از این تغییرات اطلاع پیدا کنید، پیشنهاد می‌کنیم در دوره های آموزش آنلاین زبان انگلیسی شرکت کنید یا این مقاله را تا انتها دنبال کنید تا با آگاهی از تغییرات بوجود آمده بتوانید برنامه‌ریزی بهتری داشته‌ باشید.طبق آخرین تغییرات، آزمون تافل در تاریخ ۱ آگوست سال ۲۰۱۹ تغییر پیدا کرده‌است. تغییرات اصلی این آزمون بیشتر در بخش‌های نوشتاری (Reading)، شنیداری (Listening) و گفتاری (Speaking) می‌باشد. عمده این تغییرات در مقاله‌های مختلف به خوبی پوشش داده‌شده‌است اما برخی از آنها هنوز سربسته باقی مانده‌است.

 بخش خوانشی آزمون زبان انگلیسی  (Reading)

 در این بخش شما کماکان با ۴-۳ متن مواجه می‌شوید. اگر چهار متن در اختیارتان قرار گیرد، یکی از آنها آزمایشی بوده و نمره‌ای نخواهد داشت. هر متن به جای ۱۴-۱۲ سوال، تنها شامل ۱۰ سوال خواهد بود. در این قسمت به شما زمانی معادل ۵۴ دقیقه به ازای ۳ متن و یا ۷۴ دقیقه برای ۴ متن اختصاص داده می‌شود. به عبارتی دیگر شما در هر قسمت حدود ۱۸ دقیقه و برای هر سوال ۱۰۵ ثانیه ( به جای ۹۰ ثانیه) فرصت خواهید داشت. توجه داشته باشید که ممکن است شما در این بخش به دقت بیشتری نیاز داشته‌باشید. بنابراین، با وجود تغییرات بوجود آمده نمی‌توان گفت که بخش ریدینگ زبان انگلیسی آسان‌تر شده است. اما با وجود این تغییرات، طول و سطح دشواری متن‌ها در این بخش همچون گذشته است و نوع سوالات مطرح‌شده نیز به همان ترتیب خواهد بود. با این حال، توجه داشته‌باشید که سوالات " تکمیل جدول" و " مرجع ضمیر" طی دو سال گذشته چندان مورد توجه زبان انگلیسی ETS قرار نگرفته‌است. بنابراین، بعید به نظر می‌رسد که شما با این گونه سوالات زبان انگلیسی مواجه شوید.

بخش شنیداری آزمون زبان انگلیسی  (Listening)

 در بخش شنیداری زبان انگلیسی دو یا سه لیسنینگ برای شما وجود دارد که هر کدام شامل یک مکالمه (conversation) و دو سخنرانی (lecture) (مجموعه طولانی) و یا یک مکالمه و یک سخنرانی (مجموعه کوتاه) خواهد بود. مجموعه طولانی‌تر شامل ۱۷ سوال و ۱۰ دقیقه زمان و مجموعه کوتاه دربرگیرنده ۱۱ سوال و ۵/۶ دقیقه زمان می‌باشد. توجه داشته باشید هنگامیکه شما مشغول گوش دادن هستید، زمان برای شما متوقف می‌شود و این زمان برای شما محاسبه نخواهد شد. به عبارتی بهتر، برای هر سوال حدود ۳۵ ثانیه زمان در اختیار دارید که مشابه گذشته می‌باشد. توجه داشته‌باشید که اگر سه مجموعه در اختیارتان قرار گیرد، یکی از آنها مجموعه‌ای کوتاه و اضافی خواهد بود. به این ترتیب به یک سخنرانی و یک مکالمه شما نمره‌ای تعلق نمی‌‌‌گیرد. لازم است بدانید طول و سطح دشواری متن‌های این بخش همچون گذشته و بدون تغییر بوده و سوالات نیز مانند قبل مطرح می شود.

بخش گفتاری آزمون زبان انگلیسی (Speaking)

 در بخش گفتاری این آزمون زبان انگلیسی ، سوال ۱ (در مورد اولویت‌های فردی) و سوال ۵ (در مورد وضعیت دانشگاه) از آزمون حذف شده‌است. در حال حاضر این بخش از آزمون به جای ۲۰ دقیقه، ۱۷ دقیقه طول می‌کشد. لازم است بدانید نمره شما در این بخش توسط یک ارزیاب انسانی و نرم افزار SpeechRater تعیین می‌شود. پیش از این، نمره این بخش توسط دو ارزیاب انسانی مشخص می‌شد. در این بخش، ارزیاب انسانی، نحوه استفاده از زبان انگلیسی و توسعه موضوع را بررسی می‌کند، در حالیکه نرم افزار تنها مفهوم را چک می‌‌‌کند.از جمله تغییرات کلی که در این آزمون زبان انگلیسی رخ داده، این است که زمان کل آزمون از ۵/۳ به ۳ ساعت کاهش یافته‌است. اما لازم به ذکر است که نمره آزمون تافل کماکان از ۱۲۰ محاسبه شده و هر بخش دارای وزنی برابر، همچون گذشته است.نحوه نمره‌دهی در آزمون تافل چه تغییری کرده‌است؟کارنامه آزمون زبان انگلیسی تافل اخیراً حاوی بخش مجزایی با عنوان " امتیازات MyBest" است. این قسمت، بهترین نتیجه از هر بخش از آزمون را که طی دو سال گذشته کسب کرده‌اید، ترکیب می‌کند. به عنوان مثال، اگر شما سه بار در آزمون زبان انگلیسی شرکت کرده‌باشید، این بخش بهترین نمرات شما را در هر چهار بخش ریدینگ، اسپیکینگ، رایتینگ و لیسنینگ ترکیب می‌کند و بهترین نمره شما را ارائه می‌دهد. توجه داشته باشید که برخی از مراکز علمی یا دانشگاهی ممکن است این نمرات را نپذیرند و همان روند قبلی را دنبال کنند.در گذشته، در زبان انگلیسی زبان‌آموزان نمرات کلی بخش نوشتاری و گفتاری را برای هر یک از این بخش‌ها دریافت می‌کردند، که همین امر به آنها کمک می‌کرد تا مشخص شود کدام قسمت از آزمون را به خوبی انجام داده اند و کدام قسمت را ضعیف. اما اکنون این بخش از نمره‌دهی، از کارنامه حذف شده‌است و متقاضیان تنها نمرات کلی را دریافت می‌کنند.

 منابع جدید آمادگی آزمون زبان انگلیسی تافل

 طبق آخرین اخبار، ETS برنامه‌ای برای انتشار نسخه جدیدی از راهنمای رسمی TOEFL یا نسخه جدید مجموعه کتاب‌های تست iBT برای مطابقت با فرمت جدید اعلام نکرده است. با این حال، نمونه‌‌ای از سوالات آزمایشی به صورت رایگان منتشر شده‌است.

تغییرات در بررسی نمرات آزمون زبان انگلیسی تافل

 با توجه به گزارش‌های پشتیبانی مشتری ETS، در حال حاضر ۳-۱ روز طول می‌کشد تا بررسی نمره هر یک از بخش‌ها انجام شود. با این حال، این مطلب در هیچ جای عمومی اعلام نشده‌است. توجه داشته باشید از آنجا که SpeechRater در هر دو بخش نوشتاری و گفتاری استفاده می شود، شانس شما برای کسب نمره بالاتر بعد از بررسی کمتر است. 

تغییرات بخش نوشتاری آزمون زبان انگلیسی تافل

سؤالات نوشتاری چند گزینه ای طولانی‌تر و گیج کننده می‌شوند.اخیراً، سوالات بخش نوشتاری طولانی‌تر شده‌است. اما در گذشته یک سوال ممکن بود تنها یک جمله واحد باشد. اما حالا ممکن است شما با سه جمله طولانی مواجه شوید. به این ترتیب، در سؤالات چند گزینه ای ، گزینه‌ها به جای کلمات یا عبارات مجزا ، جملات کامل هستند. توجه داشته باشید که تایمر ۳۰ دقیقه‌ای به محض نمایش سوال شروع می‌شود ، بنابراین با خواندن سوال، مقداری از  زمان خود را از دست می‌دهید. بعضی اوقات در سؤالات نوشتاری، هشداری در مورد سرقت ادبی دیده می‌شود.در حقیقت این پیام به شما هشدار می‌دهد که پیش از انجام آزمون، شما نباید متن essay را حفظ کنید! بهتر است از مثال‌های شخصی خودتان برای بسط موضوع استفاده کنید.در سوالات نوشتاری چندگزینه‌ای، یادداشتی وجود دارد که نشان می‌دهد شما می‌توانید بیش از یک گزینه را انتخاب کنید. با وجود انکار احتمالی ETS، اما به نظر می‌رسد آزمون سخت‌تر شده‌است. بنابراین، وظیفه شما این است که با شرکت در دوره های آموزش آنلاین زبان انگلیسی Diako.ir با تغییرات آزمون همگام باشید تا شوکه نشوید!





:: برچسب‌ها: آموزش آنلاین زبان انگلیسی+ آموزش انلاین زبان+زبان انگلیسی+آموزش زبان+دیاکو ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: